Skip to main content

Incorrect news story on funerals

stack of newspapers

Bracknell Forest Council is aware of an incorrect story on the front page/ page 2 of The Bracknell News this week (Wednesday 6 June).

The story is factually inaccurate and the council has complained to the paper, which has accepted fault in its reporting and will print a full public apology addressing this in next week’s edition.

This will include the following wording:

"Last week we [The Bracknell News] ran a front page story (Wednesday, June 6) regarding publicly-funded funerals.

The story inaccurately claimed that David Merryweather had a publicly-funded funeral, overseen by Bracknell Forest Council.

We would like to clarify that the cemetery and crematorium carried out the wishes of the legal next of kin made via a funeral director, whom the next of kin instructed.

The comment from a council representative was taken from a previous story.

Bracknell Forest Council should have been given a right of reply.

In this case we did not approach Bracknell Forest Council for comment or clarification, which we should have done.

We would like to apologise for this inaccuracy and for any confusion or distress caused.

Bracknell Forest Council's website hosts a list of the names of people who have had public health funerals."

You can find information on public health funerals on our dedicated webpage.